onsdag 21 maj 2014

Quiltcafé!

En gång i månaden har vi quiltcafé i vår kurslokal "Quiltkulan", på Förslövs idrottsplats, här i Förslöv!
Vi har det riktigt trevligt och det är faktiskt så att när dagen är slut,  så börjar jag genast att fundera på nästa quiltcafé!
Man behöver inte anmäla sig i förväg utan man kommer när man har lust och kan.

Varje gång har vi något som vi visar, en idé på vad man kan sy! I torsdags visade Eva Månsson hur man enkelt syr den här "Sykassen"! Jag kan väl säga att den blev omtyckt:)
I väskan har vi använt oss av Stiff Stuff vadden . En lite hårdare vadd som gör att väskan behåller formen även om man har vikt ihop den!
På ett tidigare quiltcafé har vi sytt en liten necessär med plast i. I samma tyger som väskan, hade Eva sytt upp en ny necessär!

Tygerna hittar ni här och vadden här!

Här kommer några bilder på dagens "Visa och berätta"!
Annas härliga quilt!

 Catarinas jätte fina Quilt!
Ingers snart färdiga quilt! Den kommer bli hur fin som helst!
Britt-Ingers väldigt söta stjärn quilt, sytt av en charmpack!

För två år sedan började jag sy på min Strip-Smart quilt. Strip-Smart linjalen är absolut en av mina favoritlinjaler! Här kommer en liten glimt av hur quilten ser ut nu!
I april hade vi "Quiltcafé en lördag" och då var Heléna från Syverkstan speciellt inbjuden. Dagen till ära presenterade hon sitt nya mönster som består av 100 olika motiv att brodera! Man får även med beskrivning på två olika quiltar där man använder sig av broderierna. Mönstret hittar ni här


Nästa quiltcafé är onsdagen den 4 juni kl 10-14 och ni är mycket välkomna!

Soliga hälsningar
Anna