lördag 12 mars 2011

Quilt-Sömnad-Design!

På lördag är det dags, Vår stora Quiltdag! Dagen genomför jag tillsammans med "min" quiltgrupp Bjäres Quiltbönor och jag tror att det blir en riktigt trevlig dag som kommer att bjuda på mycket inspiration!

Igår träffades vi för att göra slutplaneringen. Bl.a samlade vi in vinster till vårt lotteri, jag kan nog säga att alla var imponerade över vårt vinstbord. Jag tror att det kommer stå många Quiltbönor som vill köpa lotter på lördag kl 10!

För er som inte vet så är ni välkomna till Förslövs Bygdegård kl 10-16 lördagen den 19 mars!
Entrépris är 40:- och för detta får ni se många fina quiltar, ta del av olika demonstrationer, träffa Anne-Pia Godske Rasmussen, fika i vårt café Quiltbönan "vi serverar endast hembakat", köpa lotter i vårt lotteri, fynda i Förslövs IF och Vejby IF´s textila loppis, besöka de olika butikerna som finns på plats: Butiken Annalunda, Pärlfynd, Peleka och Vistorps Gård, lokalt förankrade!

Senare på dagen så visar Anne-Pia Godske Rasmussen alster ur hennes senaste bok FlowerPower Patchwork!

Om man vill ,så kan man även gå på en workshop för Anne-Pia! Priset för en timma är 130:- och då ingår material och två mönster! Endast 2 platser kvar!

Förslövs pizzeria har öppet från kl 11,30, om man känner att det börjar kurra i magen!

Mittemot pizzerian ligger Syknuten, här kan man också passa på att göra ett besök. Syknuten har öppet hela dagen!

Jag önskar er en skön söndag och ser fram emot att få träffa många av er på lördag!