torsdag 31 mars 2011

Jippie!

Äntligen skriver jag i min blogg igen! Förkylningar och sjuka barn har satt stopp för ett tidigare inlägg!

Vi hade en fantastisk dag i Bygdegården den 19 mars. Jag är jätteglad över att så många kom! Spontant känner jag att det här vill jag göra om, så om jag får med mig Quiltbönorna så....

Lite bilder från dagen,
Gunilla blev klar med sin fikaduk- sommar i bersån. Mönstret släppte vi den här dagen och ni hittar den nu även i webbutiken!

Gunilla fick även klart ett mönster med tablett och liten duk som hon kallar förSommarglädje...Sommarsmak, även detta mönster hittar ni i webbutiken!


Maria Grahm hjälpte mig en vecka före vår quiltdag med att sy upp något av 5 st á 15 cm från kollektionen Oasis. Jag skickade även med ett extratyg (skulle varit tre men jag glömde de röda nyanserna) för att vi skulle få in lite färg!Vill ni anta utmaningen så hittar ni Oasis tygerna här!

Anne-Pia Godske Rasmussen deltog också denna dag. Här är bilder på hennes pärmar, mönster finns i boken, och knapp broschen som alla sydde som gick på hennes workshop!

Eva "Bambi Syr" hade en egen monter där hon bl.a visade vad man kan sy av 2,5" remsor. Samtliga mallar och linjaler som hon demonstrerade tog slut, men så fort som jag får in dem igen så ska jag presentera dem i bloggen. Här är en bild på hennes underbara muggmattor!
Här är en bild på Eva!

Här är Gunilla Johmår!
Här är en bild från vår egen textila loppis! Quiltbönorna på bilden är Lisbeth och Jenny!
Dagen till ära öppnade vi Café Quiltbönan! 
Carina ansvarade för Förslövs IF textila loppis!

I bakgrunden ser ni Vejby IF med sin textila loppis!

Här är Eva som designar kläder "Peleka" och som även driver Café Lillaro med sin man Palle. Ett café som jag varmt kan rekommendera! Endast hembakat och i en härlig miljö!

Här är Vistorpsgården som också var en av deltagarna!

Marie från Pärlfynd hade fullt upp hela dagen, jag tror att hon var ganska nöjd med sin dag!
Quiltbönorna hade olika demonstrationer under hela dagen. Här är Maja som visade ett enkelt sett att sy Dresden plate.

Visst är den härlig!

I höstas hade vi en helgkurs med Anne-Pia. Bl.a fick man på den kursen sy hennes snabbsydda hexagoner, mönster finns i hennes nya bok, och en del av dessa quiltar fanns med på utställningen! Den här quilten har Gunilla Johmår sytt!
Den här har Anja Sauhula sytt! Härlig sommarquilt!

och den här har Gun Frick sytt! Härliga färgkombinationer. Som kant har hon valt det härliga änglatyget.
Ni hittar tyget här i min webbutik!

Den här hexagon quilten har Gunnel Jonasson sytt, den gillar jag också jättemycket!
  
Den här quilten kunde ingen missa. Med diverse konster, tack Gunnel, så kunde denna quilt hängas i en av takbjälkarna precis vid ingången till stora salen. Quilten har Lisbeth Johansson sytt och mönstret är månadsblock från tidningen Homespun! Den är underbar....

Efter att Anne-Pia hade haft sina workshop så visade hon några alster från sin senaste bok "Flowerpower Patchwork"!

En bild på Eva och mig när vi summerar dagen. Vi konstaterar att vi har haft sååå roligt!
Jag vill passa på att tacka Malena, min svägerska, och min syster Lisa som hjälpte mig hela dagen! Min dotter Klara och hennes kompis Julia som hjälpte till på Kulan där vi hade workshop. Min man Mats som körde i skytteltrafik mellan pizzerian, Kulan och Bygdegården! Gunilla och Eva som har förberett sig länge inför den här dagen! Anne-Pia Godske Rasmussen, du är toppen! Anne-Pia kommer förresten den 22-23 oktober, en eller två dagars kurs, ni väljer själv! Sist men inte minst ett stort tack till alla Quiltbönor, ni är toppen!