torsdag 12 januari 2012

Äntligen!

Nu har det dröjt alldeles för länge sedan jag skrev, men jag lovar bot och bättring!

Innan jul kom det två fantastiska paket från Eva i Varberg och Maria i Skövde. Båda hade fått fria tyglar med var sitt paket med tyger och här är resultatet!
 Dessa fina tabletter kom från Eva! Kaffetyget hittar ni här!
Den här fina barn quilten låg i paketet från Maria! Visst är den läcker! Jag har gjort ett tygpaket där dessa tyger finns med och som ni hittar här! Tygerna hittar ni annars under Retro!

Före jul sydde Gunilla upp den här söta korgen, Ginger Snaps design Bronwyn Hayes.
 Korgen kan man sy i två olika storlekar och med olika motiv. Mönstret hittar ni här!

I mönstret finns även med en bild som Gunilla snabbt omvandlade till ett broderi och det blev en...
kudde.
Molly hann ta fåtöljen före mig...

Det hände mer före jul! Fransyskan, Martine, visade upp en ny quilt som jag gärna vill visa!
Hur fin som helst!

Julavslutning med Quiltbönorna förstås. Gunillas dotter, Lowisa, ledde in oss, tillfälligt, att jobba med papper!
Väldigt fina korgar blev det!

Julbord blev det också... och inget dåligt sådant!

Jag vill påminna om att den 24 mars anordnar jag tillsammans med Bjäres Quiltbönor en ny Quiltdag i Förslövs Bygdegård! Mer information kommer längre fram!


Kalendarium för våren 2012


Under fyra tillfällen i vår blir det Quiltcafé i vår kurslokal Kulan här i Förslöv. Ingen föranmälan behövs. 
Priset är 100:- inkl. fika!


Januari
26 torsdag kl 10-14 Quiltcafé.


Februari
4 lördag kl 10-15. Extraöppet i butiken. Gunilla presenterar ett nytt mönster som är en fortsättning på väskan  " när potatisen kokar".


16 torsdag kl 10-14 Quiltcafé


19 söndag kl 10-16. Vi syr en Shabby Chic Quilt med Gunilla Johmår som kursledare! Spets, linne, stryka på bilder, knappar, gamla lakan med monogram, broderier osv.Om jag får gissa så blir det en toppen dag ! Pris 360:- inkl baguette och fika.


Mars


15 torsdag kl 10-14 Quiltcafé.


24 lördag Symässa i Förslövs Bygdegård. Mer information längre fram!


April


14 april lördag kl 10-16. Quiltmani med Eva "Bambi syr". Pris 360:- inkl baguette och fika.


19 april torsdag kl 10-14 Quiltcafé.

Skriv eller ring om ni vill veta mer!

Gör gärna ett besök i webbutiken där jag nu håller på att lägga in mycket nytt, 100 produkter för januari är målet. Det finns även många tygfynd för 75:-/m!

Må så gott!

Anna