onsdag 25 januari 2012

Quiltcafé, Shabby chic mm

Imorgon är det premiär för Annalundas Quiltcafé i Kulan här i Förslöv kl 10-14. För 100:- får ni kaffe och te med smörgås och förhoppningsvis en trevlig dag ! Välkomna!

Shabby Chic kursen med Gunilla Johmår den 19 februari blev snabbt fulltecknad därför blir det en ny kurs den 21 april!

För ett par veckor sedan fick jag ett besök av Helena Brorhed i butiken!


 Det resulterade i att hon anmälde sig till att vara med på vår "Quilt Sömnad Design" mässa den 24 mars här i Förslöv! Det tycker vi är jätteroligt! Hon kommer då att ha med sig sina quiltar och mönster! Mer information ang. Symässan kommer längre fram!

Mönster på just den här quilten kan ni hitta på hennes sida, det är ett gratis mönster från förra året.
Ni kommer även få ett nytt mönster av Helena i nästa Fat Quarter tidning!

Igår hade jag besök av Karin från Åstorp. Hon hade med sig sin spiralduk från kursen med Anne-Pia i november.
 Jättehärliga färger tycker jag!

I förra veckan fick jag hem 50 st nya bas tyger från Stof!
Jag slet mitt hår när jag skulle välja vilka tyger jag skulle beställa.
För att ni ska slippa välja så tänker jag göra paket med samtliga femtio tyger och 15x55 cm av varje. Det motsvarar 3,75 m tyg och priset blir 596:-! Skicka ett e-mail om ni vill göra en beställning!

På "Quilt Sömnad Design" mässan den 24 mars här i Förslöv kommer ni att kunna se minst en stor quilt som är uppsydd i denna serien!

Jag har även fått in fem nya tyger av Lynette Anderson i serien Secret Garden!

Här har jag gjort ett tygpaket med 20 cm av varje tyg på hela bredden för 175:-! Tygerna finns ännu inte i webbutiken, så skicka mig ett e-mail om ni vill beställa!

Ha en bra dag!

Anna