fredag 19 oktober 2012

Stormvarning!

Det var ordet som Eva använde häromdagen och jag kryper ihop som en liten mus och svarar, jag vet. Jag tänker på dem som har min blogg som startsida....
Idag avblåser jag stormen och lovar endast lättare vindar framöver!

När många fortsätter sina turneér runt om i Sverige så har jag fortfarande inte hunnit ifatt efter Quiltköping. Det är bokföring, beställa hem nytt, planera för höstens kurser (och vårens) och inte minst webbutiken. Nu har det ju varit mycket i butiken också och det är ju det som är meningen och det som är så roligt, men hur hinner andra...
Men nu har jag snart kommit ifatt, nej kommer ifatt gör man aldrig, men i alla fall så pass så att det börjar kännas bekvämt. I förra veckan la jag in en hel del nya tyger och snart kommer det in ytterligare 44 nya tyger och fler blir det framöver!

Quiltcaféerna fortsätter och vi har riktigt trevligt! Här är några bilder från igår!


 
Ullas quilt!
 
 
 
 
 
Ingegärds!
 
 
Ann-Margretes
 
Majas quilt! Strip-Smart linjalen, denna rekommenderar jag skarpt, den är så rolig. Bok och linjal specialpris 500:-.
 
 
Majas quilt! Här har Maja använta sig av Accuquilt! Jag säger bara, vet ni inte vad ni ska önska er i julklapp så vet jag!
 Kom till butiken den 16 november kl 10-17 då finns Eva "Bambi syr" i butiken och hon kommer då bl.a att visa många olika roliga förslag på hur man kan använda en Accuquilt!
 
Idag är det fredag och det står städa i almanackan....men först ska jag hälsa på min lilla systerdotter som imorgon blir 8 veckor!!! Naturligtvis är hon helt underbar!
 
Jag önskar er en trevlig helg utan storm och regn!